http://www.aftonbladet.se/wendela/article3912900.ab

Det är så hemskt. jag hatar den där förbannade sjukdomen! i denna artikel berättar Michaela om hennes sjukdom hon led av i tjugo år, nu ett och ett halvt år av frisk förklarad. blev sjuk som nio åring och vägde endast 25 kilo som 12åring. Det är fan skandal att någon ens ska behöva gå igenom det. När jag var tolv år vägde jag 26 kilo, alltså ett kilo mer än vad hon gjorde i den åldern. Jag är i stort sett frisk nu, pga att jag fick hjälp så pass fort att det inte hann gå så långt. Nu sju år senare har jag gått upp 19kilo!
Jag vet hur det är och det var dom värsta åren i mitt liv,. ingen ska behöva gå igenom det. har inte pratat så mkt om det för att jag skäms, skäms för att jag inte klarade av pressen att vara "normal" samtidigt som jag nu blickar tillbaka och inser att jag varken var eller är ensamen. det är alldeles för många som går och har gått igenom samma sak som jag.

"ingen förstår, ingen bryr sig och jag är den mest ensamnaste i världen, jag är helt misslyckad!"
När inget annat går som man vill eller tänkt är det maten man tar kontroll över, det enda som man har kontroll över överhuvudtaget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0