en helt vanlig svensson

Satt tidigare idag och diskuterade detta med Nicke. Varför ska man sträva efter att bli en "helt vanlig svensson", att hitta den rätta killen att dela sitt liv med, varför ska man plugga en massa år i skolan och försöka få ett så väl betalt jobb som möjlig för att kunna skaffa snyggt hus och bil, ha råd att skämma bort sina ungar, resa utomlands och skaffa en massa saker. när man ändå ska dö sen och tappa alltihopa? då kan man ju nästan lika gärna vara med hur många killar som helst, leva på socialen, strunta i alla och allting annat, bara glassa runt och göra sånna där "olagliga" saker som inbrott, mord osv.. skit samma om man hamnar i fängelset, vi ska ju alla ändå dö förr eller senare..


Kommentarer
Sofia

Men sandra :p Är det inte roligare att leva i ett liv där man kan unna sig saker än att sitta innan för ståldörrar? :s Är det inte roligare att fara på en utomlands resa 2 veckor till thailand än en resa till fängelset i 3 månader? Är det inte roligt att få ut 20.000 i månaden av att jobba än 6.000 i månaden av soc? Är det inte roligt att skaffa sig som man kan skämma bort ist för att dom ska va dom på skolan med för korta byxor eftersom ma/pa inte har råd att köpa nya? :S

2008-06-20 @ 09:58:04
URL: http://sofiabergan.blogg.se/
Bara en tanke

Och eftersom att vi alla ska dö på obestämd tid gäller det att ta tillvara på den tiden man har och göra det man mår allra bäst av och som gör livet värt att leva. Jag tror inte att ett fängelseliv är någonting man strävar efter, åtminstone har tanken aldrig slagit mig.



Sen kanske man inte måste ha det finaste huset, det perfekta jobbet och den ursnygge mannen.



Men att leva på andras bekostnad, på andras skattepengar kan knappast vara ett liv någon människa strävar efter. Jag skulle skämmas om jag tog emot pengar från socialen eftersom att jag vet att det är hårt arbetande människor som skattar bort mängder av deras lön på någon som inte "vill" leva ett "svenssonsliv".

2008-06-21 @ 23:31:08
Sandra

jag sa inte att jag Inte strävade efter ett "svensson liv", vill inte heller leva på socialen. utan dedär var bara mina negativa tankar & jag erkänner att döden är min största rädsla ;p

2008-06-22 @ 20:55:31
URL: http://lillsandraa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0