blandade känslor

det är nog nu som mitt liv kommer ta en drastisk vändning, av alla dom krokiga vägarna man kan välja att gå så kommer jag nog välja den tyngsta och kankse även den sämsta. dom flesta skakar på huvudet och säger till mig att jag väljer fel, att jag borde välja en säkrare väg. men den säkrare vägen leder rakt mot ensamhet och självutplåning för mig själv så jag tror (eller jag tänker fortfarande) men kankse att jag ändå väljer att lyssna på mig själv nu. följa mitt eget hjärta, mina egna tankar för en gångs skull. Jag ska välja att trotsa farorna och min egen rädsla och ta på mig min rustning och möta min krigare. det är en smal väg men jag ska ställa mig öga mot öga med det jag fruktar mest. för om jag nu övervinner min rädsla kanske jag kan återfå kontrollen över mitt liv.
det kommer nog framöver bli många sömnlösa nätter, mycket magsmärtor, mycket ångest och många tårar men jag ska klara det, jag ska bestiga mitt egna berg av bekymmer!


det kommer alltid finnas där, jag kommer alltid hoppas & alltid att älska!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0