Kräsen mot maten.

Många av er har säkert varit mera kräsen mot mat som yngre än vad ni är idag!
Jag har alltid varit den där lilla korven som mindre, och suttit vid matbordet utan att äta för det varit äckligt. Mamma har fått ställa sig och göra en egen rätt till mig för att jag stenvägrat äta en hel del. Kom på mig när jag satt och tänkte på vad vi skulle handla, att det mesta har jag börjat kunna få ner i min mage nu..
En hel del faktiskt .. Nu äter jag bland annat,

Hårdbröd, ost, skicka, ostfralla, sommarkaka, ris, potatis, potatismos, lök, gurrysås, motötter och potatis i köttsoppa (förut åt jag bara klimpen och köttet) nudlar, flingor, sallad, baugetter, popcorn, fläskfilé, potatisgratäng, fiskpinnar, köttbullar, mjölk, vatten (ytterst sällan, men en början) osvosv... kan fortsätta hela natten men jag låter bli för eran skull ;) - Som ni ser en hel del basvaror, så kan tänka mig att mamma hade lite bekymmer där ett tag ;-)

Så nu är det allt mycket lättare att laga/handla mat ;) Min lillasyster sa förresten för ett tag sen när hon var här och jag gjorde ordning en macka. - "VAAA? äter du hårdbröd? sen näär då?"

haha, nånting ni älskar nu som ni vägrade äta som mindre?




Kommentarer
Mikaela

Hahahaha åt du NÅT överhuvudtaget när du var liten?! ;D

2009-02-19 @ 20:08:42
URL: http://lillamiii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0