Ny vovve men absolut inte utbytt.

Tjena!
Som en del av er redan vet så åkte ju jag och min syster till Kiruna igår för att hämta hem en hundvalp. Hon är hur gullig som helst och jätte liten. Men innan jag säger nånting mer så ska jag bara göra klart för er att det är inte så att Dogge är utbytt mot denna parvel, utan jag tog bort Dogge för hans skull, för att efter en tragedi som vi var med om i början av sommaren när Dogge endast var tre månder gammal som gjorde att han nu är så rädd. som följd blev att han är för överbeskyddande till mig. Dogge är nu ute på "landet" där han får vara fri så att säga, där han slipper vara själv och rädd. Han fick en ny start på helt nya plan. Han trivs jätte bra och jag har daglig kontakt med Jens som har honom och kommer besöka han ofta. Jag saknar Dogge varenda dag och älskar han så sjukt mkt. Beslutet var det tyngsta jag tagit på så lång tid jag kan minnas. Men jag gjorde det för hans skull endast!
Jag tingade denna valp när jag fortfarande hade kvar Dogge, (mitt älskade hjärta) men detta är en Papillon/powder puff så betydligt mindre och lättare hund.

Vissa av er kommer säkert tycka att jag gick fort fram och att jag kunnat göra på nått annat kanske bättre sätt. Men tro mig när jag säger att detta inte var ett lätt beslut. Jag är inte den som köper en hund, tar bort den och skaffar nästa. Utan när jag skaffat båda mina hundar har jag tänkt efter noga så att jag ska kunna ge dom ett hem i flera år framåt. Tyvärr gick inte det nu med Dogge (mera om tragedin senare, vet att jag nämt det tidgare men ännu är jag inte redo att prata om det) hur mycket jag än önskar att det inte hade hänt så kan jag inte ta tillbaka det. Jag försöker intala mig själv om att detta var det bästa för Dogge, jag både tror och hoppas det!

Nu ska jag diska undan middagen och plocka fram tvätten, mer om valpen sen och givetvis bilder på den söta krabaten :)
/Puss och kram Sandra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0