lies

Det är aldrig okej att ljuga, men är en vit lögn okej? Ifall att, när är det okej då?
Jag är hellre ledsen av sanningen än lycklig på lögnen. Ändå är det så många som ljuger..
Jag vill alltid höra sanningen för den sårar så mycket mindre om personen berättar det själv än att det ska komma i omvägar. Men när man då ber om sanningen och får en lögn tillbaka, hur kan det kännas okej?
-
Vad är egentligen skillnaden på en vit och en mörkare lögn? Är det inte lögn som lögn?
Ärlighet varar längst!



Kommentarer
Jessica

1 Septemberg, får vi lägenheten!:)

Allt bra med dig då vännen?

2010-08-02 @ 11:58:15
URL: http://againstallodds.webblogg.se/
Emma E

Vet du.. Jag tror den vanligaste lögnen är denna: Man har bestämt sig för att vara med någon typ imorgon. Sen kommer morgondagen och så känner man inte för det längre, inget emot personen i fråga som man ska vara med men suget finns bara inte. Och istället för att säga; "nej vet du vad, jag känner inte för att umgås idag" så säger man kanske att man är sjuk, mår dåligt, hade glömt bort en sak man skulle göra. Jag vet då själv att jag dragit den lögnen MEN det är för att personen som man ljuger för tar illa upp av sanningen, dom tar det personligt fastän det inte är så. Det har jag märkt av egen erfarenhet att det är så. Lite småsynd, jag önskar det var okej att säga "jag känner inte för det bara" och så ska det vara okej, men så är det inte tyvärr :/



Hoppas du förstår vad jag svammlar om? :P

2010-08-02 @ 13:21:44
Sandra

Jo Emma jag förstår dig. Fast jag tror fortfarande att det är mer okej med sanningen ;)

2010-08-02 @ 19:49:41
URL: http://lillsandraa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0