Positiv inställning

Jag blir så ledsen när jag ser människor överallt som bara ser ner på sig själva eller inte inser sitt eget värde, eller någon annans för del delen heller. Ingen är perfekt & du är bra som du är!
Ska jag till exempel göra en stor tenta imorgon och går omkring och säger "fan, jag kommer inte klara det här" är det ju klart att det känns hopplöst. Har jag istället den positiva inställningen som att "det här gör jag med en dans, annars gör jag bara om det igen & klarar det" så är ju chansen att jag också gör det mycket större. Varför ska vi tro eller intala oss själva vara sämre än vad vi är?
.
.
Förövrigt så känner jag mig trött & hängig idag, kanske har det att göra med att jag snart måste börja bege mig hemåt. Jag vill inte hem och jag vill inte lämna mitt hjärta här. Men plikten kallar, har sjukt mycket att göra hemma så mest troligt åker jag i slutet av denna vecka.
* Och där kommer jag in med en positiv inställning istället (egentligen positivt tänkande i detta fall) - Vi ses ju snart igen & när man varit ifrån varandra ett tag så blir det så mycket roligare att ses :) Tacka gud att telefon finns under tiden!
Nu ska jag passa på att pussa på min darling medans jag är kvar ;> Trevlig dag!
KYSS ♥
-
-
Kolla vilken gullig (& gammal) bild jag hittade på min två favoriter ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0