Behandling när ingenting annat hjälper,.

Hej!
Berättade ju iförrgår att jag hade varit med om nånting väldigt intressant. Under min kurs igår kom Maria från ett företag "Äxter" förbi, berättade och visade litegrann om vår helt fantastiska kropp. Hon berättade bland annat om henne själv, att hon helt plötsligt hade blivit jätte sjuk och inte kunnat äta mera än fem saker (bland annat gurka) gick ner till 38kilo, mådde helt kasst och läkarna hade ingen aning alls vad felet var.
För att göra en lång historia kort så läste hon iallafall en bok och sökte upp denna författare i Falun, åkte dit och fick några behandlingar under två veckor. Efter tolv stycken kunde hon nu äta mycket mera, mådde mycket bättre och gick upp i vikt igen. Hon blev alltså frisk (givetvis var hon tvungen åka på några fler efter det)
Idag är hon utbildad till samma sak och ger samma behandlingar som hon själv fick.

Hon visade bland annat hur man kan stänga av muskler genom att irritera dom. På så sätt ser hon vilken muskel som behövs behandlas (har du ont i armen, kan muskeln sitta vid magen) hon behandlar dom och så småningom är det bra. Vissa gånger kan det bara handla om att du behöver dricka, vila eller sova utan mobiltelefon i närheten. 
Hon visade på Ellenor hur musklerna ändras av att en mobil är i närheten,.
En kille i min grupp hade smärta i axlarna så hon började kolla muskler och bad han sedan dricka ett glas vatten. Tre glas vatten senare så fick vi se hur musklerna fungerade mycket bättre. Hon visade på armen både före & efter. Sedan höll han ett vattenglas mot magen och även där var skillnaden stor. 
Jag har sedan lång tid tillbaka stora problem med mina skuldeblad (vänstra hoppar ur led) och hon började med att undersöka mina muskler med och sedan fick jag ligga på en bädd medans hon trycker på en punkt vid ryggraden och sedan var det bra igen. Satt alltså inte i skuldrorna. Hon talade om för mig att jag skulle säkert få frosa och bli mycket trött (det skulle hålla på i 48 timmar, alltså till imorgon) redan där började jag frysa massor sen somnade jag halv elva hemma. Däremot trodde hon att eftersom jag haft mina problem så pass länge (tio år) så skulle jag nog behöva mera behandlingar efter ett tag tills det släpper helt. Jag har dock inte känt av någon smärta alls sen dess och annars lider jag av denna smärta 24/7

Det är väldigt svårt att förklara såhär med skrift och när jag bara hört på henne knappt tre timmar. Men det är helt otroligt hur bra det fungerade och verkade. Hon tog upp en massa exempel och jag tycker absolut att alla med någon sorts smärta ska testa på detta. Är helt klart värt varenda krona.

Kankse ska säga att det heter Kinesiologi också ;)

Hennes hemsida är: www.axter.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0