Jag vill bli liten igen ;-)

Gör mig liten igeen, snälla mamma! Jag sitter nu helt ensam i vardagsrummet (jag är den enda vakna här) käkar godis, kollar resor och läser bloggar. Så slog tanken mig vad jag hörde i bilen tidigare ikväll när jag skjutsade min elva åriga syster och hennes kompisar på träning.

- Vad vill du göra när du blir stor Sara?
- Jag vet inte, men jag SKA bo i en alldeles egen lägenhet iallafall!
- Aah jag med, sen kankse jag skaffar hus när jag får barn.

Dom fördrev tiden i bilen med att leka någon "tum lek" också.

Tills en stund senare jag hör dom snacka om astma sprej.

- Vet ni en sak? Jag har fått testa Beckys astma sprej, det var as coolt.
- Vaaa? Visst finns det tre olika smaker?
- Jag vet inte. Men den blåa har hon med sig på träningarna iallafall.


Hör ni inte? Dom har inga beskymmer och är helt omedvetna, hur enkelt vore inte det? Finns så mycket jag skulle kunna genomgå igen om och om igen och så mycket jag skulle göra annolunda idag. Många som jag skulle se till att fortfarande hålla kontakten med. Fan, dom är med varandra varje dag som jag var med mina kompisar i den åldern och idag snackar jag knappt med två stycken...

När man är liten längtar man tills man blir äldre och nu som äldre längtar vi tillbaka. Rätt knepigt va?
Någon mer som gärna skulle vara liten igen, en liten stund till? :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0