Att ha positivt tänkande..

Men om dina positiva tankar gör dig olycklig, är inte det negativt?Ja
Jag är en människa som ofta tänker positivt på det mesta. Exempel nu när min bästa kompis misshandlade mig hann jag tänka att hon gjorde det för hon var sårad & det måste vara nånting som tynger henne, annars hade det nog inte hänt.
Men positivt tänkade är inte heller alltid det bästa.
-
Satt och pratade med en vän tidigare på msn som ställde frågan till mig "om dina positiva tankar gör dig olycklig, är inte det negativt då?"
Det fick mig att tänka om.. För det är väl aldrig positivt att vara olycklig? (kankse möjligtvis om du är olycklig pga något dumt du gjort, det är bra att känna ånger då)
-
Men iallafall nått att tänka på...ska du tillexempel komma över ett ex, ni gjorde ju slut av en anledning - och självklart ska man minnas dom positiva sakerna i förhållandet också. Men genom bara positivt tänkade och saknad kommer du inte över denne. Du målar upp en orättvis bild av denne och bara tänker på det som var bra. Det kallas att "idealisera" och det är inte nyttigt, för det du då är kär i är något du skapat i din fantasi, inte ditt ex.
Blev lite klottrigt och otydligt men hoppas jag fick fram vad jag menade med det hela.
Positivt tänkade är bra, men det finns gränser i även det.
Många tänker att det inte finns någon bättre än denne, och det kanske inte gör det för stunden heller. Men inom sin tid så kommer du också se, att det är knappast bara han eller hon som kan få dig lyckligt kär!
Ett stort tack till Andree för hans smarta tips och råd som oftast får mig att tänka om, tänka rätt :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0