Hellre ensam än i dåligt sällskap!

Efter en tråkigt händelse som utspelade sig för snart två veckor sedan har jag insett en massa saker jag tidigare inte velat se eller lagt märke till. Vad tjänar jag på att ha ett gäng knarkare som vän på facebook? En jävla massa telefonnummer till personer som åker in och ut ur fängelse utan att lära sig nånting? Folk som skadar och förstör för andra? Sånna som har skitsnack som största intresse? Säg mig.. Varför ska jag ha med sånna personer att göra överhuvudtaget?


Jag har mycket hellre liten bekantskaps krets som är äkta, än en stor som är falsk. Jag väljer lyckan och jag kommer komma långt i livet medans ni andra står där och trampar. Jag väljer bort er, raderar ert nummer och det enda tråkiga jag får ut av det är hur synd det är om er som ännu inte insett det, som väljer att stå kvar och trampa..
En äkta vän slår inte, en äkta vän ljuger inte, en äkta vän ringer och frågar hur det är när du är sjuk, mår dåligt eller ligger på sjukhus och vårdas, en äkta vän ställer upp gränslöst, en äkta vän tilllåter felsteg, en äkta vän vet allting om dig men älskar dig ändå.


"Äkta vänner är som ädelstenar, värdefulla och sällsynta.
Falska vänner är som höstens löv, granna men blåser bort med första vinddrag"


Jag har nu raderat både ytliga vänner och närmare vänner och mår bättre än någonsin. Jag har kvar mina ÄKTA vänner, dom som förtjänar att bli kallad för vän. Det spelar ingen roll om vi ses en gång per år eller flera gånger i veckan, jag vet vart jag har dom och dom vet vart dom har mig. Ingenting förändras mellan gångerna.
Bättre med en öppen fiendeskap än falsk vänskap!

KÄRLEK! ♥ ♥ ♥





Kommentarer
Emelie

Hoppas jag är en av dina äkta vänner ! Kramar

2010-07-26 @ 00:11:44
URL: http://emselii.blogg.se/
Emma E

Du har så rätt så, jag känner likadant vilket är anledningen till att jag slutat umgås med en hel del folk faktiskt:)).



Förresten så vill jag också passa på att säga vilken otroligt fin människa du är, stark och vettig ! Kämpa på, världen är din ^^

2010-07-26 @ 23:14:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0