Glapp brudar

Det gör mig ledsen. Det gör mig arg, förtvivlad, tom, kall och någon annan än jag själv.
Jag hatar att skitsnack ens ska existera.
Varför kan vi människor inte prata gott om våra med människor och lämna det mindre bra?
Speciellt vi tjejer är kung på det. Att snacka skit bakom den andres rygg i dennes frånvaro.
.
Vi sitter ett gäng tjejer och snackar skit om det mesta tillsammans en vanlig kväll. En av "oss" kunde inte vara med ikväll så lätt hänt att denne blir ett samtalsämne för en stund. För att när sedan denne är med är det nästa "frånvarande" vi pratar om. Gör någon av "oss" fel får den höra det den kvällen den är frånvarande av alla oss tillsammans. Som en elak "gå ihop sig" ful sak.
Det gör mig arg, det gör mig ledsen. Måste det vara så?
.
Alla gånger kanske man inte tycker att det är skit man snackar. Men om man snackar om en person i dennes frånvaro, är inte det dumt då?
Det känns skit, att sitta och lyssna på för att sedan veta att nästa gång jag är borta är det mig dom pratar om. Fyfan!
.
Jag är inte guds bästa barn jag heller, jag kan snacka jag med. Och jag skriver inte detta till någon specifik heller för den delen. Men jag stör mig på det och sist så vaknade jag upp. Jag tycker inte att det är okej. Punkt.


Kommentarer
Emmeli och Mio

Det ÄR inte okej heller.

Dock kan jag både tro och tycka att, är det på det viset som du beskriver, kanske det inte är så verkliga vänner. Idag har jag bara vänner som jag litar på till 100% och jag behöver aldrig oroa mig för att dom säger något om mig när jag inte är med. Energitjuvar som jag umgicks med förr i tiden, som uppvisade detta typiska tjejsyndrom som du beskriver, är bortrensade från mitt liv och ingen är gladare än jag!



Stå på dig. Du verkar vara en fin tjej!

2010-10-13 @ 20:54:25
Emma E

Word.. Jag vet exakt vad du menar..

2010-10-13 @ 21:00:54
Emmmmmsan

Jag tycker inte heller det är OK! Men det blir lätt så när man är flera... jag har också själv varit så.



Men nu när man börjat tänka efter, är det inte så roligt. Så nu har jag slutat med det! Vill nån någonting. Så talk to my face :) & vise versa! =)



LOVE YYYYYOOOUU! <3

2010-10-15 @ 15:16:15
URL: http://converseislove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0