En äkta vän förlåter...

En äkta vän kan förlåta. En äkta vän kan ge en andra chans.
Men hur ska jag kunna göra det efter att ha tagit emot en misshandel jag inte förtjänade? Är det mitt fel att hennes kille klängde på mig och jag berättade det för henne? Är det inte jag som var en äkta vän just för att jag berättade det? Eller förtjänade jag en misshandel för att jag berättade det en månad senare? En månad försent.

Hur ska jag kunna bli kvitt mina tankar och min syn när detta upprepas gång på gång i min skalle?
Jag vill vara en äkta vän och jag anser mig vara det. Men gör detta att jag inte längre är det, om jag inte förlåter henne?
Vi kommer inte börja umgås igen, det kommer aldrig bli detsamma igen. Men någonstans inom mig hade det känns mycket bättre om jag kunde förlåta för att sen gå vidare..

Lär dig livets stora gåta - älska, glömma & förlåta..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0