godnatt

Det blev inget nagelfix, men jag har iallafall haft en dunder mysig stund i soffan efter duschen med tända ljus och mörk choklad :) Fastnade helt och hållet i bloggvärlden, kan älska att avsluta mina kvällar på detta viset. Att bara läsa andras bloggar och försvinna in i det en stund och inte tänka på sitt egna. Läser rätt många bloggar dagligen både kända bloggar, mina vänners bloggar och bara "vanliga bloggar" och just ikväll så fastnade jag i en relationsblogg.
Att relationer är så pass annorlunda vänner emellan och kärleksrelationer. Jag har som tidigare nämnt, Avslutat många vänskapsrelationer rätt nyligt, både djupa och ytliga för att dem inte gynnat mig. Varför ska jag ha personer i min omgivning som knarkar? Som lever i skitsnackets bubbla? Som varken är ärlig eller bryr sig om mig? Som inte accepterar mig för den jag är? Som snackar skit om mig bakom mig rygg?
En sådan vänskap gynnar inte mig. Jag vill vara tillsammans med människor som får mig att må bra. Jag har mycket hellre få sanna vänner än en hel drös med falska idioter.
.
Jag är huvudperson i mitt egna liv lika väl som du är huvudperson i ditt liv. Jag väljer hur jag vill leva mitt, och du väljer hur du vill leva ditt.
Varför existerar då skitsnack? Varför går vi människor omkring och snackar skit om våra medmänniskor när det inte gynnar oss, utan säger mer om hur vi är som person än dem vi snackar om.
.
Jag är lycklig! Jag mår bra! Jag har brutit mitt mönster och valt lyckan!
Hellre ensam än i dåligt sällskap!
Åkte ifrån ämnet litegrann men hoppas ni förstod vad
jag ville komma fram till. Sköt ditt eget och skit i andras!


Kommentarer
Nadia

Väl skrivet! :) PUSSS!

2010-09-03 @ 06:40:02
URL: http://nadiahill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0