Vart köper man lycka?

Nu ikväll när jag kom hem från My och satte mig ner i soffan för att läsa bloggar och kolla mejl i vanlig ordning så såg jag reklam texten "Lycka är ingenting man kan köpa för pengar" och då slog tanken mig - stämmer det?
Jag menar här kan man ju resonera helt annorlunda sinsemellan. Men jag som känner mig lycklig med livet idag tillsammans med underbara vänner, min fina familj och ett förhållande med pojkvännen jag älskar. I väntan på att få hämta våran valp, håller på att utbilda mig till undersköterska, bor i min egna lägenhet där jag trivs som fisken i vattnet samt att jag själv vuxit så mycket inom mig själv senaste månaderna sedan jag kom till insikt med så himla mkt.
Det är min lycka, och den går inte att köpa.
.
Samtidigt som det sitter någon hemlös på tunnelbanestationen i Stockholm som inte har en krona till övers, går omkring i trasiga kläder, ingen äkta vän eller kanske ingen familj. Denne tycker säkert att lycka går köpas. Tänk er själva om denne fick en massa pengar att köpa boende, mat och kläder för.. Tror ni inte då att denne skulle vara lyckligare? Till och med lycklig.
.
Sen finns ju även citatet "Att välja lycka" men det är ju ingenting man kan välja i den hemlöses fall på samma sätt som i mitt. Jag valde ju lyckan genom att gå ifrån dem sämre delarna i mitt tidigare liv exempelvis större delen av mina vänner,. Men hur ska då den hemlösa kunna välja lycka?


Kommentarer
Nadia

Joo.. Asså jag tror att det där är nog olika! Men när dom gör reklamer så tänker ju folk tyvärr it på de som är socialt utsötta liksom, tyvärr. Det är ju bara vi som lever inom samhällsnormen som räknas in. :/



Men jo, det finns nog folk som kan köpa sig lycka. Typ ett boende, mat och varma och rena kläder!



Godmorgon :)

2010-09-10 @ 06:32:39
URL: http://nadiahill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0